Otroci bi se morali izogibati zaslonom
Animirati in vzpodbuditi otroke je naloga, ki zahteva človeka, ki ima strast in talent, da lahko opravlja plemenito delo vzgoje prihodnjih generacij. V današnjem instant svetu, polnem »totorialov« in akcij obstajajo digitalne vsebine, ki bi naj nadomestile in olajšale vlogo vzgojitelja. Digitalni vzgojitelji in vzgojiteljice si pomagajo s vizualnimi efekti in ustvarijo mulcem privlačne vsebine, vendar so te vsebine sploh primerne za naše najmlajše?
Odgovor je jasen NE. Če pustimo ob strani vsebinsko primernost in pogovor o vrednotah, je ključe in prvi zdravstveni vidik. Otroci se morajo nujno izobati zaslonom, če želijo ohraniti zdrave oči. NIJZ priporoča časovne omejitve za uporabo zaslonov za otroke. Otroci do 2. naj sploh ne bi bili izpostavljeni zaslonom. Otroci do 9. leta do eno uro, do 12. leta do uro in pol na dan ter vse do 18. leta naj največ dve uri na dan preživijo na zaslonih. Verjetno se vam zdijo omejitve, sploh pri najstnikih praktično neizvedljive, vendar je sigurno dobro, da so otroci karseda malo časa posedeni pred ekrani. Kako je potem mogoče, da se tega držimo, če otroke že v šoli ure in ure mučimo pred projektorji? Odgovor je preprost. Na razredni stopnji očitno ne bi smeli imeti projektorjev, saj so ti sodeč po podatkih NIJZ škodljivi za otroke.
Čustvene in vedenjske spremembe
Problem zaslonov je v tem, da otoke privlačijo in ko se pričnejo otroci dolgočasiti posegajo po njih. Osame pred zaslonom in dejstvo, da danes veliko otrok vzgajajo zasloni pripelje do številnih čustvenih in vzgojnih sprememb v otrokovem razvoju. Pojavljajo se težave na področjih: razvoja govorno-jezikovne komunikacije, pozornosti oziroma se pojavlja hiperaktivnost, zmanjšanje empatije, negativen vpliv na kognitivne sposobnosti, jezikovni razvoj, socialne interakcije, motorične spretnosti, otrokov spanec in čustveno stanje.
Priporočljivo je torej, da se veda z otrokom čim več ukvarjamo, čeprav nam zaradi službe to dostikrat ne znese. V kolikor nimamo časa poskusimo otroke zamoti s kakšno fizično igračko, ki jim bo zanimiva ter bo hkrati poučna. V skrajni sili poskrbimo vsaj za starševski nadzor na napravah, ki jih otrok uporablja.
Dobra praksa
Za dobro prakso moramo skrbeti vsi. Naj se ta začne že vrtcu in seveda nadaljuje doma in kasneje v šoli. Vrtci in šola morajo dajati vzgled z uporabo čim več fizičnih didaktičnih pripomočkov za otroke. Kadar poučujejo naj uporabljajo magnetne table in otroke vključijo v proces ustvarjanja in aktivnega učenja. Z uporabo magnetih tabel skrbijo za zdravje otrok in jim ponuja dodatno fizično izkušnjo. Vse potrebne informacije o kvalitetnih slovenskih magnetnih tablah najdete na naši strani.
Berite dalje...

Koliko je vredna magnetna stena?
Če berete ta članek Vas zagotovo zanima, kako svojo steno narediti magnetno in prijetno na pogled. V članku bom argumentiral
Kako Težke Predmete Lahko Obesim na Magnetno Tablo?
Če na magnetno tablo obešate veliko stvari ali pa težke predmete vas morda skrbi, da je magnetna tabla prešibka za

Kakšne Stenske Magnetne Table Obstajajo?
Če ste kliknili na ta članek Vas zagotovo zanimajo stenske magnetne table in se želite pred nakupom dodatno podučiti o